Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, april 14, 2011

Dagsverke på Hössjö


Snickrat ihop tre fina torn i strålande sol som kändes som sommarvärme, ja nästan iaf ;) så underbart att vara ute och göra nytta och inte bara uggla inne i stan!

Nu var det väll inte så avancerat bygge vi ägnade oss åt, men jag älskar verkligen att ha hammaren och sågen i högsta hugg! Fy tusan så kul det är och man kan få sig ett riktigt träningspass också! Faktiskt så är det något av det jag saknar mest då jag bor inne i stan, att inte varje helg gå runt och småfixa på gården och med huset. Nog för att jag är tjej, men hela mitt liv har jag fått hjälpa mina föräldrar med vad som har behövts göras med gård och hus. Om det har varit att lägga ett tak, sätta potatis, köra åkgräsklipparen, klyva ved, lägga stenplattor, skotta snö, måla vindskivor, allehanda snickerier, diska, laga mat, gjuta betong, tvätta eller städa har som inte spelat roll. Det skulle göras. Toknyttigt, för så otroligt hjälplös man hade varit annars!
Problemet genom mitt liv var dock att jag skulle vara en söt prinsessa i fina, ömtåliga kläder, samtidigt som jag skulle ut och snickra på kojan. Det hela resulterade såklart i att jag inte ägde ett enda par byxor där knäna var hela... Utan minsta överdrift så höll ett nytt par på sin höjd en vecka under hela lågstadieperioden, sedan var knäna söndertrasade. Stackars mamma, vad många par hon har fått lappa, om och om igen!

Inga kommentarer: