Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, augusti 24, 2011

Förutom alla getingar...

så älskar jag verkligen mitt Norrland! Idag bjuds det på strålande solsken. Jag sitter hemma hos pappa på balkongen i skuggan, iklädd bikini och äter frukost (massor med färska blåbär och fil, mmm!) och dricker kaffe. Lyssnar på riktigt go chillmusik på Elsas dator som jag tog mig friheten att låna (smiiile, blink blink, Elsa...). Katten i knät och byn som vaknar.
Om jag sammanställer alla familjens hem till ett summa summarium; Ammarnäs+Aha+Sävar+Ytterboda+Umeå, ja då har jag nog allt jag kan önska mig. Även om det känns väldigt utspritt och rörigt ibland.

Idag blir det (surprise) ut och cykla och springa samt simma i Segasjön. Där vattnet är så brunt att det nästan är som att simma i smältvatten från en glaciär. Fyllt med siltpartiklar. Fast om glaciärvatten är som en fin starbucks kaffelatte, så är det här som kokkaffet med sumpen kvar. Här i norrland kallar vi det för brun utan sol. ;)

Trevlig dag!

p.s. inatt var första natten med "solnedgång" i Longyearbyen.

Inga kommentarer: