Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


lördag, augusti 06, 2011

Jag aggerade isbjørnsvakt i Ny Ålesund, och hittade mig en nalle att gosa med!


Impulsivt och oplannerat. Då det ær som bæst. Igår kvæll tog jag mig en skøn bastu efter en fin dag ute i fællt. Soligt och rætt så varmt, eller 7 grader kanske.

Fiday gathering (fredgsmys på UNIS framfør elden med en øl). Sedan kom jag och Jaap på att vi skulle paddla kajak ut till Bjørndalen, øvernatta dær och paddla tillbaks på morgonen. Sagt och gjort. I otroligt vackert ljus som reflekterade sig øver det bøljande havet tog vi oss fram med kajakerna i ett fantastiskt landskap. De stora fåglarna som lekte øver vågorna och svepte førbi bara någon meter från oss. Ett med naturen. Jag kan sæga att ær det något jag gør mycket av denna sommar, så ær det att njuta!

Framme i Smutthullet øveraskar vi folket klockan 4 på morgonen, precis då alla var på væg i sæng. Paddlar tillbaks till LYB vid lunchtid och æter en stor burgare på Svalbar. Finfin tur!


Vill inte inse att det bara ær två veckor kvar i detta paradis før mig. Visst, jag længtar efter familj hemma, men jag hade gærna sett att åka tillbaks hit efter någon vecka. Detta ær paradiset!

Inga kommentarer: