Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


måndag, augusti 22, 2011

Så exotiskt. Så vackert. Så underbart. Så lugnt och så fridfullt.
Plötsligt påminns jag varför jag valt att utbilda mig till jägmästare. För att skogen i mitt Norrland är det underbaraste som finns.

Sensommarkväll, lätt duggregn och fuktig, varm luft. Dofter av sommaren.
Ljunghed. Tallmark. Myrmark. Äng. Asfalt. Hav.
Skogen vi har är otroligt vacker, näst intill magisk. Grönskan och artrikedomen.
I fjärran hördes örnens piä piiää och tranornas rop från den lilla sjön.
Lingon, hallon och blåbär. Gula kantareller, skogens guld.
Sitter ett tag vid den lilla tjärnen och lyssnar på naturens kvällssång. Fåglarna, träden och fisken som vakade. Enstaka myggor. Ser ut över det spegelblanka vattnet.

Så vackert.
hem ljuva hem

Att komma hem känns som att vara kär på nytt, hur mycket jag än älskar Svalbard.
Värme och lycka som rusar genom kroppen.

1 kommentar:

ELSA sa...

Välkommen hem syster!