Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, november 17, 2011

Älghufs

mmm, vad underbart med ett gympass. Idag körde jag överkropp, med ett 20 min intensivt crosstrainerpass som uppvärmning. Känner snart att jag kan börja gå in på träning koncentrerat på enbart några muskelgrupper åt gången istället för att ta vad som för dagen känns roligast, vad som är ledigt eller med utsikt över någon snygg kille ;) Nä, lite mer stuktur än så behövs nog!

Middagen intagen, cyklat en runda med Milou och taggar nu upp med "Sak Noel"-dunkadunka (helt värdelös musik, men den e peppande!) för lite tokjobbigt älghufsande i Nydalaskogen. Ska bara hitta stavarna... Bara ordet älghufsande är ju helt underbart. Att jag efter varje pass ligger som död på golvet och lovar mig själv aldrig mer göra detta, tycks selekteras bort av min hjärna då träningsverken lagt sig.

En fråga; är det någon som har tips på bra träninsgbloggar, där man får lite tipps och inspiration?? Det finns ju en miljard olika, men så många som bara säger (som i min blogg) att man var och tränade och inte ägnar timtal åt att filma, fota och tippsa andra om kost och övningar. Styrketräning, skidåkning, löpning..

(Älghufs är löpliknande stil med stavar. Stavarna är aningens kortare än vanliga klassiska skidstavar och löpstilen har längre kliv och inte lika tydlig kick med hälen längst bak i steget. Man springer altså precis som att man har skidorna på fötterna. Skidkul å köra intervaller på detta sätt, speciellt i backe!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

funbeat.se och kolozzeum.com/forum är väll främst träningsforum men det finns många bloggar/träningsdagböcker där. Funbeat är mest konditionsträning och Kolozzeum är mest styrketräning.
Bonus tips är traningslara.se oerhört bra hemsida som granskar det mesta inom träning mm (grundar sig på vetenskapliga studier).

Anonym sa...

http://kalle.cafe.se/

Fantastisk, och dessutom sjukt rolig!