Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, november 24, 2011


-Hey mate I am back, Slickepott says. 
-Du, det var då på tiden, din lilla jävel, svar jag. Efter drygt två år! 
Jag hade precis stuckit in en nål i fingret och noterat att det gjorde ont. Lite i alla fall, på några ställen. Framsteg! Jag ler.

Fortfarande flera ställen jag kan roa mig med att leka akupunktur och inte känna mer än att något platt pressar mot fingret, fast känna det i fingret. 




Och här är en annan fin fiskehistoria någon månad tidigare än ovanstående, där jag lite för ivrig krokar mig själv då jag ska dra ut linan från rullen... Den nya, fina flugan som jag hade fått av en fransman hade de kanonfina hullingarna kvar.
Natten spenderades med en rejäl whisky och en tång då jag fick pressa ut flugan bakvägen genom fingret, göra ett nytt hål och trycka ut den. 

Inga kommentarer: