Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, november 20, 2011

I just love editing

Kankse passar min arm inte i alla vackra klänningar.
Men den passar definitivt i mitt underbara liv. 

Att behandla bilder visade sig vara ett underbart nöje. Som att plocka fram en pensel och ge en sista touch åt det man skapat. Jag känner dock att det rätt så simpla PhotoScape börjar bli lite begränsande, kanske ett steg till Photoshop bör göras. 
I brist på skog, hav, fina fjäll eller annat vackert att fota i min lilla betongbunker denna regniga söndagskväll, så fick jag offra mig själv. 
Alla foton är tagna med manuell fokus (eftersom min kamera håller på att bli utsliten) genom spegel. Då jag i princip kännt mig klar med bilden har jag lagt över till sepia eller svartvitt på alla, just för att jag verkligen älskar detta på porträttfoto. Speciellt här så störde bara färgerna mer än vad de gav. 
Fantastiska first aid kit har gjort mig sällskap i högtalarna hela kvällen. 




1 kommentar:

ELSA sa...

älskar citatet! Bilderna är grymma!