Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


fredag, november 11, 2011

Dagens mil i löpspåret, check! Idag blev det i Nydalaspårets lampsken. Benen kändes helt tomma på engergi efter veckans sprungda mil. Och ja...jag lekte latmask och gick ett par gånger efter de värsta backarna. Kalkylerar och kommer faktiskt upp i ca 7 mil senaste veckan + IKSUträning. Najs!! Kanske ska jag överväga att ha en vilodag någon dag, får se om jag lyckas med det.

Vi hade diskussion på vårat första fall i den problembaserade undervisningen på ekologikursen. Gick jättebra och var riktigt intressant. Ja, nästan så jag smålängtar till på måndag igen för att se vad den lektionen ska bjuda på!

Nu ska jag, som alla andra helger, bege mig iväg från stan. Hem till fina Ytterboda och fixa lite med segelbåten. Hoppas bli lite klokare och om jag har otroligt med tur med mig så kanske den blir klar.
Tänka sig att jag köper en segelbåt på hösten, och ber till gudarna om isfritt hav länge. Så får vi det snö- och isfriaste sverige sedan SMHI startade sina mätningar.

Nu är jag trött, så här ska det latas med min kära hemma i soffan.
Önskar dig en trevlig helg!

Inga kommentarer: