Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, november 10, 2011

Högklackarna åkte på och jag begav mig ner på stan för att strosa runt och bara ha kul och prova kläder (och inte köpa något plagg alls!).

Jag investerade dock i två till nagelack, för jag har blivit helt besatt av att lacka naglarna i alla dess färger som livar upp i höstdagarna! Ska jag nu sitta och plugga och glo på mina händer flera timmar om dagen, så ska det vara lite kul!
Nu gav jag mig ut på lite mer rolig, kreativ och spännande mark och köpte ett guldlack, lite avslappat, silvertonat glittrigt och inte sådär kraftigt metal-guldigt. Ovanpå detta har jag just nu rosa grafitti topplack, sånt som krackelerar sig. 
Det krävs nog en del övning för att få det helt perfekt, med stora jämna "krackels" där penseldragen inte synns. Var snabb, generös och bestämd vid lackningen är väll min slutliga kommentar. 
Resultatet? -Skithäftigt!

Min LCMF-diet går bra, men ibland blir jag sådär galet sugen på att fylla en hel tallrik med pasta och bara vräka i mig med massor av pesto. Icket. Råriven kol och morötter med lite salt, peppar och äppelcidervinäger får göra sällskap till köttet. Och faaan vilken dyr kosthållning jag har börjat med! Kolhydrater kostar ju i princip ingenting jämfört med resten av det man har på tallriken. Däremot känner jag att kroppen mår riktigt bra. Aldrig riktigt mätt, men aldrig riktigt hungrig. Lite lagom jämt på något sätt. Och inte tillstymelse till matkoman som ibland kan inträda efter ett rejält pastalass. Nä, tipp topp! Jag börjar bli riktigt positiv till denna kost på många sätt! Dessutom kännder jag, som jag nämnde igår, att jag kan konsentrera mig lättare. Det enda jag inte har övergett är min havregrynsgröt till frukost samt någon frukt om dagen...det får bli nästa veckas utmaning att gå på striktare kost!

1 kommentar:

ELSA sa...

jag är lika dan! Ibland känns det bara såå gott med en portion för fyra personer, tec pastasallad.
Lycka till!