Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, november 23, 2011

Spiderwoman!

Jag. En tung elefant, smidig som ett kassaskåp. MEN idag har Dumbo fått vingar och börjat klättra!
Jag och Isak begav oss till IKSU och kastade oss på det perfekta för en nybörjare; bouldringväggen, där man klättrar hängandes som i ett tag. OMG, trodde jag en gång att jag kanske var lite vältränad, ja då fick jag äta upp alla dessa tankar med ens hela kroppen skrek, fingrarna smärtade och jag kämpade in i det sista innan jag föll ner mot madrassen med ett duns och blängde upp mot väggen rakt ovanför mig. Ska det vara på det viset! Men skam den som ger sig! Jag kände mig som självaste spiderwoman, hängandes rakt ner från taket och letade mig fram.
Eftersom vi inte har grönt kort eller något sådant så fick vi inte hyra någon sele. Isak kan dock klättra sedan tidigare och hade med sig sin. Jag fick låna en sele av en kille på väggen (med orden; dö inte i den är du snäll!) och så kilade jag upp ända till toppen i ren glädje. Väl uppe kollade jag ner och kom med ens på att jag ju är sinnessjukt höjdrädd då det inte gäller att stå på en fjälltopp... Om det var mjölksyra eller ren rädsla som fick mig att skaka sista metrarna vet jag inte. Men jag gjorde det, tre gånger upp till toppen, tokskakandes! Nu tror jag inte att jag är så rädd längre, det var ju faktiskt totalt ofarligt.
Sedan säkrade jag Isak. Lite självmordsbenägen måste han ha varit då han säger håll här o följ efter med linan innan han kastar sig på väggen. Men hallå, huuur exakt har du tänkt jag ska hålla?! Aja, det var bara att dra efter linan och hoppas på det bästa. En tjej brevid mig gav lite tipps och snart var jag på rätt bana. Jag måste i vilket fall ha gjort lite rätt, för vi båda lever än nu.
Dessa klättringsframsteg firades med pizza på ängen.

Sedan såg jag härliga Per Morberg, från hans besök i Ammarnäs som sändes denna afton på 7an. Å, vad jag gillar Morbergs attityd, mer av den i vårat samhälle tack! Det var ett jättebra avsnitt (svårt att åstakomma annat än toppkvalite då fina Ammarnäs med underbart folk är med!) och superkul att se denna fina by på telivisionsapparaten. Tror faktiskt vår kära TV-profil var ganska imponerad! Jag vet inte hur många gånger han sa "detta är livskvalité!"

Jajjemen; Ammarfjällen är livskvalite!

Missade du detta avsnitt, lugn..det går att se här.

Inga kommentarer: