Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


tisdag, november 08, 2011

Taggad till tusen!


Nu kärt folk har jag hamnat så rätt som bara går. 15 poäng ekologi! Kursen inleds med evolutionsekologi; Darwin, artbildning, livshistoria och trade-offs, sexuell selektion, evolution, naturlig selektion. Vi sitter i arbetslag och diskuterar olika fall. Jag hamnade i en trevlig grupp där arbetet går galant. Första fallet gäller "Fötterna bevisar att hobbitarna har funnits på riktigt". Brainstorming om olika ord och termer som relaterar till rubriken, frågeställningar och så förklaring av fackord.

Jag har skyndat mig hem, laddat med massor av kaffe och ska nu kasta mig in i läroboken och ut på internet och söka information.

Det känns som om sommarens fältjobb klingar upp igen. "Who is hot -and not" mitt ute i kalla arktis.

Inga kommentarer: