Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, oktober 27, 2011

De små regndropparna glänste till i det svaga skenet av pannlampans dansande sken innan de landade på mitt svettiga ansikte. Dimman låg tät över sjön, som låg nästan helt stilla denna kväll. Enstaka lampor reflekterade sig över vattnet och staden lös upp den annars så mörka himelen. Mobys album 18 gick i min mp3.
Helt stilla och lugnt.

Jag älskar att springa även kvällar då många håller sig inomhus. Med pannlampan är jag fri och kan ta mig var som helst, när som helst. Skogens stigar och mörka vägar. Mörkret skrämmer mig inte. Jag njuter.

Ännu mer gravkött är på gång, eftersom jag gav förra omgången till min kära mamma.
Nybakad kaka, luktar riktigt gott! Idag blev det mjuk pepparkaka med massor av lingon i. Efter någon till timmas studier ska jag koka en stor kopp lapsangte, bädda ner mig på sälfällen med kuddar, filtar, tända ljus och se filmen Kautokeinoupproret.

Inga kommentarer: