Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


tisdag, oktober 11, 2011

Ragna tipsar!

Här kommer jag med lite trevliga shoppingråd som förgyller den underbara hösten liiite mer!

Har du några fina bilder som du vill kunna njuta av på väggen, eller ännu finare, ge i julklapp eller födelsedagspresent till något du gillar. Jag beställer alltid från Fuji och tycker att man får jättefin kvalite på trycken. Relativt nytt är deras konsttryck på canvasliknande papper, som blir hur fint som helst och ser riktigt proffsigt ut. Ett A3 kostar 79 kronor.

Eller varför inte slå på stort och göra en hel kalender i superfin kvalite från Trycksakstorget. Jag brukar beställa kalendern i A3 format, för 285 kronor, beställer man fler blir styckpriset mindre. Trycket blir så bra att man senare kan klippa lös bilderna och rama in dom, så får man en tavla på köpet!
På apoteket, eller droghandeln eller vad det nu heter, så finns Sun kissed bodylotion med lite lite brun effekt, precis lagom för den som inte riktigt vågar sig på en kraftig brun utan sol. Nu inför vintern fasar jag för att en dag vakna upp och mötas av ett blekvitt spöke i spegeln, nemas problemas med denna. 



Biltema är en livsfarligt rolig affär. Underbart vackra diamantfilar...ååå! Igår köpte jag detta skruvstäd, som kan vara bra att ha (eller snarare, jag blir tokig på att inte ha ett skruvstäd hemma!!) Kostar bara dryga hundralappen och underlättar vardagen avsevärt!


 Här bjuder jag på lite segelporr ;) 
Med denna underbara bild, som Jaap har tagit och jag lånar för att den är helt fantastisk, så vill jag tipsa om att OneDesign har rejäl höstrea! Segel- och kajakgrejor till mycket rabaterade priser.  
Och åter igen rotfrukter! Har du inte tillgång till ett eget pärland att gräva ur, så kostar det inte mer än 2 kr kilot så här års. Jag köpte massor på COOP igår. 
Baka dom i ugnen med lite havssalt och gör en röra på fetaost och creme fraiche med lite peppar till. En god bit kött till det och lite stekta kantareller och middagen går inte att klaga på!

Jag avslutar inlägget med lite musiktips; Lady Antebellum, som finns på Spotify. Liten countrykick. Mysigt i vilket fall.

Inga kommentarer: