Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


tisdag, oktober 25, 2011

Tjejmys

Har haft min kära mor och min finaste syster på middagsbesök ikväll. Riktigt trevligt att de kommer förbi såhär mitt i veckan. Bjöds på moussakainspirerad lassange, såklart på färska lasangeplattor. Till efterätt blev det chokladkakan från i helgen, som äntligen försvann helt så jag slipper ha dåligt samvete för att jag tog en liten bit "även till denna kaffekopp...".

Har även fortsatt mitt köksande och kokat päron- och ingerfärsmarmelad. Mumms!! Så görs det glass i stora lass på lite av spadet som jag lät koka med och hällde av innan jag hälde ner marmeladen i burkar. Massor av yoghurt i den. Ska bli spännande! Nu är dock frysen full och alla tomma brukar slut, attans!

I övrigt har jag avverkat ca 100 av de över tusen sidor vi ska ha läst på till tentan och varit en sväng på IKSU och gymmat lite. Gaah, inte roligt att stå och se sina armar i spegeln då jag kör bicepspress, så ibland ställer jag mig och blänger in i dörren istället för speglebilden..Neeej, krymp då, väx inte din jävla skitbiceps! Lite motsägelsefullt gymmande... Visst vill jag bli starkare (jag vill vara skitstark!) men jag vill inte se ut som någon fröken Hulken.

När många andra bänkar sig framför tv:n sådär vid niotiden, så plockar jag fram slöjdsakerna. Kvällens pysseltimma, jippi! :D

Marmeladen är förresten jättelätt att koka. Tärna 4 mogna päron och låt koka upp med 2 dl syltsocker, ca 2-3 msk färskriven ingefära, 1 tsk vaniljsocker, en kanelstång och ½ dl vatten. Låt koka ca 30 minuter, ta upp kanelstången och mixa marmeladen ev med mixerstaven innan allt hälls ner i burkar.

Inga kommentarer: