Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, oktober 30, 2011

Ligger nerbäddad i min säng hemma hos mamma. Man of the honour spelas på tuben. Täcket med tryck av en vacker segelbåt på havet värmer gott. Min isbjörnsnallebjörn ligger brevid mig. Northug (min lilla katt) på andra sidan, leker med datasladden. Kaxig liten herre med mycket energi.

Nanook är (ta i trä!) i princip färdig för att jag ska prova rigga seglen imorgon och med massor av tur kan jag kanske ta min första tur med henne imorgon. Hoppas, hoppas, hoppas!
Upptäckte till min förskräckelse idag att de två delarna på skrovet (övre och undre) har börjat släppa där bak. Hungrig, trött och ivrig var det nära till tårar då jag såg hur testvattnet sipprade ut. Nej, nej, nej. Vintern närmar sig. Temperaturen sjunker och seglingssässongen går, trotts torrdräkt, oundvikligen mot sitt slut för i år. Efter en stor suck plockar jag fram sandpapper och slipar bort den nya, skinande målarfärgen.
Nu har jag förhoppningsvis löst problemet provisoriskt för denna sässong, så får jag ta och ge mig på en mer seriös och långsiktig lagning då isen ligger.

I övrigt så lyckades jag lösa flera sådanna där småproblem på ett högst finuligt sätt idag, så jag tror jag kan vara stolt över mig själv. Men det återstår ju och se då allt testas på riktigt.

Inga kommentarer: