Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


måndag, oktober 17, 2011

Rabiesvaccination

Spruta en av fem tagen för rabiesvaccinationen. Känns som om jag kommer flytta till infektionsmottagningen närmsta veckorna. Slogs av tanken att det ju var länge sedan jag gav blod, kanske skulle man göra det en dag snart. Hallå, knäppo...svarar jag mig själv. Du tar just nu en spruta för att du kan vara rabiesbärare, då ska du väll inte dela med dig av det!
Sputan kändes ingenting, men armen känns lite svullen och lite ont måste jag erkänna att det gör. Lite sådär lagom för att man ska få ha ett jättegulligt litet bamseplåster och tycka liiite synd om sig själv... :)

Vill också påpeka att ni inte behöver vara rädd för att dö i rabies bara för att ni träffar mig. Det smittar inte förrän det har brutit ut, och då hade jag varit död inom två veckor. Snart är jag dessutom en av de mest rabiesfriaste personerna du träffat!

Inga kommentarer: