Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


måndag, oktober 31, 2011

Som vanligt börjar jag veckan med att få rabiessprutan in i armen innan jag beger mig till skolan. Fick höra att sprutan kostar 620 kronor stycket! Gaaah, tur som tusan att jag går under smittskyddslagen och slipper betala, totalt 3100 riksdaler kostar kalaset för oss skattebetalare.

Kommer hem och ser det nya nummret av miljötrender från SLU ligga på min hallmatta. Tema fjäll/arktis. Lyckliga lilla jag ser en hel värld öppna sig. Här är det massor av forskare som läst precis samma utbildning som jag (inte bara jägmästare dock) håller på med som jobbar med frågor gällande just fjällmiljö samt arktis. Underbart vilka möjligheter det finns i livet.

I övrigt så står i min planering över veckan: tentaplugg, tentaplugg och mer tentaplugg. För utom det kaffekok..
Idag gick vi igenom några gamla tenor och det känns faktiskt ganska bra. Jag lyckades klämma i mig två kakbitar från skogiscafe-restlådan så jag gick sockerhög hela dagen och var galet effektiv i tankarna. Har dock ca 1500 sidor att läsa igenom till på torsdag. Bara å fortsätta!

Inga kommentarer: