Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, oktober 09, 2011

Ytterbodahelg

 Denna helg har jag, inte allt för ovanligt, varit hemma hos Mamma där jag mestadels håller till i garaget och gullar med min båt. Nu har jag spacklat lagningen samt alla småskråmor, sandpapprat och tvättat grundligt. Två lager kalasfin, röd färg täcker numer skrovet och hon glänser som den vackraste skönhet! Här kan man tala om extrem makeover!! Bilder kommer då hon är färdig. För övrigt så heter min rödvita prinsessa Nanook, vilket betyder isbjörn på grönländska.
Jag blev firad i efterskott för min 22-årsdag med fina presenter och prinsesstårta på bron i solskenet. Udnerbart!
Jag har även hunnit med att nästan göra klart mitt knivbälte, som jag måste våga erkänna blir sjukt fint! Jag invigde det som sax- och kammhållare då jag klippte Elsas hår. Efter att jag klippt till Elsa klippte hon till mig. Snyggos..
Jag och mamma hann även med att kajaka lite i Skeppsviks skärgård. Såklart ska det börja tokblåsa, gå vågor och ösregna just då vi ska ut. Det blev dock en mycket mysig och lagom tur ändå! Helt underbart att vara ute på havet. Dock så resulterade detta i att två torrträkter äntligen har beställts..spännande som tusan!!!


Inga kommentarer: